Xedia logo

Contentstrategie

Met de meeste communicatiemiddelen zoals tijdschriften, websites, sociale media, blogs en nieuwsbrieven probeer je iets te bereiken, bijvoorbeeld:

  • de lezer informeren over een onderwerp
  • jouw diensten of producten onder de aandacht te brengen om zo meer te verkopen
  • bezoekers naar een evenement trekken
  • een standpunt of zienswijze overbrengen

Aandacht is schaars. Daarom is het noodzakeljik en slim strategisch te communiceren met de beschikbare content.

Een goede contentstrategie: 

  • gaat uit van de doelgroep
  • zet logische communicatiemiddelen in die elkaar versterken
  • heeft een heldere boodschap
  • gebruikt een planning om doelgroepsegmenten, content-vorm en middelen af te stemmen
  • meet resultaten (met bijvoorbeeld kpi's, analytics)

Xedia helpt bedrijven, communicatie-afdelingen en redacties om een praktische contentstrategie op te stellen.

Neem voor meer informatie contact op met Xedia, telefoon 020-4081614 of gebruik het contactformulier.