Contentstrategie

De mensen achter Xedia weten hoe je aantrekkelijk content creëert. Dankzij een jarenlange (hoofd-)redactionele ervaring weten we ook hoe verstandig het is om niet uitsluitend op je onderbuik te vertrouwen, maar juist te werken met een redactionele formele en een content-kalender. Structuur en regelmaat is essentieel bij het creatieve proces. Voor veel redacties en communicatie-afdelingen is het denken vanuit de doelgroep een ware omslag. Niet langer draait het om jouw interesses als journalist, redacteur of communicatie-professional, maar juist om die van de doelgroep. En die doelgroep bestaat wellicht weer uit verschillende segmenten. Over die segmenten wil je de redactionele aandacht verdelen.

Merakist - UnsplashCrossmedia

Denkend vanuit de doelgroep begrijp je ook al snel dat je een mix van media moet inzetten ofwel crossmediaal moet gaan werken. De ontvanger bepaalt immers wanneer en hoe hij onze content tot zich neemt. Dat kan bijvoorbeeld via:

  • websites, zowel van bedrijven als van uitgevers met (dagelijks) nieuws
  • nieuwsbrieven
  • podcasts
  • blogs en vlogs
  • sociale media als YouTube,  Tiktok, Twitter, Facebook en Instagram
  • tijdschriften, zowel vak- als publiekstijdschriften, sponsored en corporate magazines
  • apps