Xedia logo

Besteboeken.store

Voor Overamstel Uitgevers creëerde Xedia een webshop voor ebook-acties. Daarmee is een nieuwe actiesite binnen een uur online met een eigen webadres én in een huisstijl die aansluit bij het merk. De actiesite haalt de ePubs automatisch uit de Biblio-backoffice van de uitgever en watermerkt die met Booxtream voor uitlevering aan de consument. Persoonlijke en herbruikbare actiecodes benadrukken het actiematige karakter van de webshop.

De actiewebsite van Overamstel is inmiddels ingezet voor samenwerkingen met toonaangevende mediamerken als:

  • Libelle
  • Flair
  • Viva
  • Margriet
  • Veronica Magazine
  • Zin
  • Flow
  • VARAgids
  • Skinnyminds
  • Telegraaf
  • Hebban

De actiesite werkt met technologie op basis van het Libro-platform van Xedia. Libro heeft de volgende functies:

  • verkoop van boeken, ebooks en luisterboeken (via CB, eBoekhuis, Luisterhuis en Contenthuis)
  • watermerken van ebooks voor uitlevering aan consument (via Booxtream)
  • aansluiting op een back-office die Onix3 ondersteunt (zoals Virtusales Biblio) voor een dagelijkse update van boekmetadata (originele ePubs, afbeeldingen, omschrijvingen, prijzen etc)
  • automatisch genereren van tienduizenden persoonlijke actiecodes die vervolgens gedownload kunnen worden als Excel-bestand
  • actiecodes zijn geldig voor één geselecteerd product, een zelf samengestelde productgroep of een productcategorie
  • automatisch genereren van pdf-facturen die per mail verstuurd worden
  • verkooprapportage in Excel (per maand, per actiecode, per actiecodegroep)
  • vrije keuze in webadres (url) per actie
  • huisstijl op basis van templates waarbij uiterlijk, logo en inhoud aanpasbaar is per actie
  • koppeling aan verschillende payment service providers (psp's) waarbij ook automatische (gedeeltelijke) refunds ondersteund worden

 

Besteboeken.store